Voor het tweede jaar kerstballen voor het goede doel

Ridderkerk- Na de succesvolle actie van vorig jaar waar er € 12.375,- is opgehaald voor het goede doel, gaat Rotary Club Ridderkerk en Rotaract Oost-IJsselmonde samen met Stichting Schaatsbaan Ridderkerk en Stichting Evenementen Ridderkerk voor het tweede jaar op rij een actie starten om tijdens de kerstdagen iets extra’s te kunnen doen voor inwoners die hulp nodig hebben.

“We hoefden natuurlijk niet lang na te denken toen Rotary Club Ridderkerk ons benaderde met de vraag of we wederom mee wilden werken aan de actie ‘kerstballen voor het goede doel’ dit jaar” vertelt de voorzitter van Stichting Schaatsbaan Ridderkerk, John Stip.

Ook Stichting Evenementen Ridderkerk en de gemeente Ridderkerk waren bereid om hun medewerking te verlenen aan de actie. “Vorig jaar liep de actie dankzij de goede samenwerking tussen partijen gesmeerd. Het opgehaalde bedrag kwam terecht bij de doelgroep die het goed kon gebruiken. Dit jaar willen we dat uiteraard overtreffen.” aldus Gerard Sluimers namens Stichting Evenementen Ridderkerk.

Ondernemers en inwoners kunnen een kerstbal van 30cm laten bedrukken met een foto of logo die in de grote kerstboom op het Koningsplein komt te hangen. Een bedrukte kerstbal kost €99,- excl. BTW waarvan het complete bedrag naar het goede doel gaat.

“Net als vorig jaar hebben we ook nu weer goede doelen gevonden waar het geld naar toe zal gaan.” vertelt de uittredend voorzitter van Rotary Club Ridderkerk, Chris Suiker. “De drie uitgekozen initiatieven zijn een supermarkttegoed van € 100,- voor Ridderkerkse minima gezinnen, met ontwikkelcentrum Metronoom het ijs op met kinderen met een (meervoudige) beperking en ijspret voor Oekraïense vluchtelingen. De activiteiten worden georganiseerd door Stichting Present, Rotary Club Ridderkerk en de Rotaract Oost-IJsselmonde.''

Ondernemers en inwoners die dit initiatief willen steunen kunnen contact opnemen met de voorzitter van Stichting Schaatsbaan Ridderkerk, John Stip, via info@schaatsbaanridderkerk.nl of telefonisch via 06-12766579. Het logo of de foto dient uiterlijk 6 december 2022 aangeleverd te worden.

Stel een vraag